עמדות טעינה לרכב חשמלי

לפני שאתחיל אומר שכל מה שתקראו כאן מתייחס לזרם חילופין AC ביתי ולא לזרם ישר DC כמו שניתן למצוא בעמדות לטעינה מהירה.

יש כמה דרכים או יותר נכון לומר כמה סוגים של מטענים שבעזרתם תוכלו להטעין את הרכב החשמלי שלכם בעבודה, בבית או בכל מקום אחר.

חשוב להבין ולהבדיל בין התקן טעינה לבין כבל בודד. הכבל הבודד שיש לכם ברכב מיועד לטעינה בעמדות ציבוריות והתקן הטעינה מיועד לשקע חשמל ביתי או תעשייתי.

מטען נייד שמגיע עם הרכב

רוב הרכבים החשמליים מגיעים עם מטען נייד לרכב. המטען הנייד מגיע עם שני קצוות של כבל שהראשון מתחבר לשקע הרכב והשני לשקע חשמל.

רוב הסיכויים שהקצה שאמור להתחבר לחשמל יהיה תקע סיקון כחול. במידה וקיבלתם מטען עם שקע רגיל מומלץ לבדוק האם ניתן לרכוש מתאם סיקון.

מטען שמגיע עם שקע ביתי רגיל יכול להטעין רכב חשמלי בזרם של עד 10 אמפר. מטען נייד שמגיע עם תקע סיקון כחול יכול להטעין רכב בזרם של עד 16 אמפר.

מבחינת הספקים: טעינה ב- 10 אמפר מספקת 2.4 קוט"ש לעומת טעינה ב- 16 אמפר שמספקת 3.7 קוט"ש שזה מעט יותר אבל ולפעמים זה משמעותי.

מטען נייד לרכב חשמלי
מטען נייד חד פאזי עד 16 אמפר

עמדת טעינה חד פאזית

עמדת טעינה צריך לרכוש בנפרד לרכב למרות שיש חברות בודדות שמספקות עמדה או שובר לבחירת עמדת טעינה מכמה חברות שונות בארץ.

עמדה חד פאזית יכולה לספק טעינה עד 32 אמפר ואני ממליץ לכם לבדוק לפני הרכישה מה זרם הטעינה המקסימאלי שהרכב שלכם יכול לקבל.

יש עמדה סטנדרטית שיכולה לעבוד עד זרם של 16 אמפר בהספק של 3.7 קוט"ש. יש עמדות נוספות שיכולות לעבוד עד זרם של 32 אמפר בהספק של 7.4 קוט"ש.

אני חייב לומר שלא בכל מקום ניתן לחבר עמדה בזרם של 32 אמפר. זה תלוי מה גודל החיבור שלכם בלוח החשמל ומה העומסים במהלך היום השגרתי.

עמדת טעינה תלת פאזית

עמדת טעינה תלת פאזית סטנדרטית יכולה לעבוד עד זרם של 16 אמפר בהספק של 11 קוט"ש במהירות טעינה של עד 5 שעות לבעלי רכב עם סוללה של 50 קוט"ש בממוצע.

אציין שיש עמדות תלת פאזיות שיכולות לעבוד עד זרם של 32 אמפר בהספק של 22 קוט"ש. לידיעה – כמעט ואין רכבים בארץ שיכולים לקבל 22 קוט"ש בזרם AC.

כמו שרשמתי קודם לכן, עמדה שעובדת בזרם של 32 אמפר לא ניתן להתקין כמעט בכל הבתים. הזרם המקסימאלי הממוצע לבתים הוא 40 אמפר.

אסביר קצת יותר – במידה ויש לכם חיבור חשמל של 40 אמפר ותטעינו את הרכב שלכם בזרם של 32 אמפר, בזמן הטעינה כמעט כל מכשיר נוסף יגרום לעומס חשמל.

עמדת טעינה תלת פאזית
עמדת טעינה תלת פאזית

כבל סבתא – לא ממש מומלץ!

הזכרתי קודם את המטען הנייד שמקבלים עם הרכב ובואו נקרא לו בשמו – כבל סבתא. מדובר במטען נייד עם תקי ישראלי רגיל.

מטען נייד אמור לעבוד בזמן חרום שנתקעתם בדרך או אולי אצל איזה חבר בבית. טעינה עם כבל סבתא אסורה לזמן של יותר משעתיים.

למה שעתיים אתם שואלים? במהלך הטעינה קו החשמל עלול להתחמם כי הרי מדובר בשקע ישראלי כמו שיש לכל אחד בבית.

במידה וקו החשמל יתחמם במשך זמן הוא עלול להישרף או לגרום לכך שהשקע או התקע של המטען הנייד יתחממו וישרפו בעצמם.

לסיכומו של עניין…

הדבר המומלץ והבטוח ביותר לעשות הוא לרכוש עמדת טעינה לרכב חשמלי ולהיות רגועים שהכל עובד כמו שצריך ללא שום סיכונים.

גם במידה ואתם מטעינים את הרכב עם כבל סבתא זה בסדר גמור רק הקפידו לא לשכוח את המטען מחובר לחשמל יותר משעתיים.

הכי חשוב זה לבדוק מהו זרם הטעינה המקסימאלי שהרכב שלכם יכול לקבל ולפי זה לרכוש עמדת טעינה. עמדה לא מתאימה זה סתם בזבוב של כסף!

לכל מידע נוסף מוזמנים לפנות אלינו כבר עכשיו או להשאיר פרטים מלאים בטופס יצירת הקשר כדי שנוכל לחזור אליכם כמה שיותר מהר.

מוזמנים להשאיר פרטים בטופס, נציג שלנו יחזור אליכם תוך זמן קצר