התקנת קו חשמל לטעינת רכב חשמלי מלוח ציבורי בבניין

אחת מהדרכים להתקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי היא למשוך קו חשמל מהלוח הציבורי של הבניין שנמצא בקומת קרקע או בקומות החניון.

חשוב לדעת שעל מנת להשתמש בתשתיות ציבוריות תצטרכו לקבל אישור מוועד הבית או חברת הניהול שאחראית על תחזוקת הבניין.

אני כבר אומר לכם מניסיון שיש וועדי בתים שיאשרו במיידי את העבודה ומצד שני יש כאלה שלא יאשרו מכל מיני סיבות.

במידה וקיבלתם אישור מהגורם האחראי בבניין להתקנה של עמדת טעינה דרך תשתיות ציבוריות מומלץ מאד לקבל את האישור בכתב ולא בעל פה.

תהליך ההתקנה מהלוח הציבורי

לאחר קבלת אישור מוועד הבית להתקנת קו חשמל מהלוח הציבורי הגיע שלב ביצוע העבודה וחשוב לבצע אותה בצורה מקצועית ומסודרת.

בלוח החשמל יש לחבר מפסק זרם שאחראי על אותו קו חשמל שיוצא מהלוח לכיוון עמדת הטעינה בסמוך לחניה שלכם.

בצמוד למפסק הזרם יש להתקין מונה צריכת חשמל שבעזרתו תוכלו לחשב את צריכת החשמל של טעינת הרכב ולבצע התחשבנות במועד שנקבע מראש.

ליד הרכב ובסמוך לעמדת הטעינה מומלץ להתקין ממסר פחת המגן על אותה עמדת טעינה וכמובן גם עליכם. ניתן להתקין את ממסר הפחת גם בלוח החשמל הציבורי.

איזה קו חשמל מומלץ להוציא מהלוח?

אז קודם כל הכל תלוי ברכב החשמלי שקניתם והוראות או דרישות היצרן. במידה ומדובר ברכב היברידי לרוב יספיק לכם קו כוח חד פאזי.

במידה ומדובר ברכב חשמלי מלא ניתן להשתמש בקו חד פאזי אבל ברוב המקרים ועל מנת לקבל טעינה מהירה יותר תוכלו להשתמש גם בקו תלת פאזי.

חשוב להסביר שלא כל לוח ציבורי יכול לספק קו תלת פאזי מבחינת עומסי החשמל בבניין ובמקרה כזה תאלצו להסתפק בקו חד פאזי ובטעינה איטית יותר.

מחיר קו חשמל מלוח ציבורי לעמדת טעינה

עלות קו חשמל בסיסי תלת פאזי מתחיל ממחיר של 1800₪ כולל מע"מ לקו של עד 10 מטרים ויכול להתייקר במידה והמרחק גדול יותר.

למחירים הנ"ל יכולות להתווסף עלויות נוספות של התקנת מונה חשמל או פחת מדגם B שחלק מעמדות הטעינה חייבות לפי הגדרות היצרן של הרכב.

על מנת לקבל הצעת מחיר מדויקת מומלץ ליצור קשר בטלפון או להשאיר פרטים בטופס יצירת הקשר ותוך זמן קצר נחזור אליכם עם מחיר ופרטים נוספים.

מקבלים תשלומים בכרטיס אשראי

נושאים נוספים שיכולים לעניין אתכם: