התקנת שקע טעינה לרכב היברידי

אתחיל מזה שהתקנת שקע טעינה לרכב היברידי (שקע סיקון) הוא רק במקרה שמדובר ברכב פלאג אין. רכב היברידי הוא רכב שעובד גם על בנזין וגם על חשמל.

רוב הרכבים ההיברידים שכולנו מכירים עד היום הם רכבים שנטענים באופן עצמאי ולא זקוקים לשקע טעינה על מנת למלא את הסוללה.

לאחרונה ניתן לשים לב שחלק גדול מהרכבים ההיברידים הם פלאג אין. משמעות הדבר היא שעל מנת לטעון את הסוללה יש צורך בעמדת טעינה לרכב.

חשוב לדעת שרוב הרכבים ההיברידים מגיעים עם התקן טעינה נייד. בעזרת ההתקן ומתאמים לרשת החשמל במקום ניתן להטעין את הרכב בקלות.

התקנת שקע לרכב היברידי בבניין משותף

על מנת להתקין שקע טעינה לרכב היברידי בבניין משותף יש לבדוק כמה דברים חשובים בתשתיות הבניין במיוחד אם אתם מעוניינים למשוך קו מהלוח הביתי.

הדבר הראשון שיש לבדוק הוא האם קיים מעבר ורטיקאלי מהקומה העליונה בבניין ועד לקומת הקרקע או החניון בבניין.

במידה וקיים מעבר ורטיקאלי העניין יהיה פשוט יחסית. במידה ואין מעבר בין הקומות יש לבדוק אופציה של חיבור ללוח החשמל הציבורי.

כבר אומר שלא כל לוח ציבורי בבניין יכול לספק קווי טעינה לרכבים חשמליים ובמידה וכן תצטרכו לקבל אישור מוועד הבית או חברת הניהול לעבודה.

האם שקע לרכב היברידי מצריך אישור וועד?

כמו שהזכרתי למעלה, במידה ואתם מעוניינים להתחבר ללוח הציבורי של הבניין תצטרכו לקבל אישור מוועד הבית או חברת הניהול במקום.

במידה ויש אפשרות להוריד קו חשמל מהלוח הביתי לא תצטרכו שום אישור מוועד הבית כל עוד החשמלאי מבצע עבודה לפי תקן ובשימוש סביר בתשתיות הבניין.

לידיעה – שימוש סביר בתשתיות הבניין הוא שימוש במעברים קיימים כמו פירים, תעלות רשת קיימות ולא התקנת צינורות חיצוניים בחזית בניין.

איך מתבצעת התקנה של שקע טעינה בבניין?

במידה ואתם מורידים קו חשמל מהלוח הביתי יתקין החשמלאי צנרת מלוח החשמל שלכם בקומה ועד לארון בחדר המדרגות בו קיים מעבר בין הקומות ועד לחניה.

במידה ואתם מתחברים ללוח ציבורי של הבניין קו החשמל יצא מהלוח ויגיע כמובן עד לחניה אבל בנוסף יצטרך החשמלאי להתקין מונה צריכת חשמל.

בעזרת מונה צריכת החשמל תוכלו לבצע התחשבנות עם וועד הבית או חברת הניהול מידי חודש, רבעון או כל תקופת זמן אחרת שתבחרו.

את חישוב הצריכה מבצעים בצורה פשוטה מאד. יש צורך לחשב את עלות צריכת החשמל בקילוואט ולהכפיל בעלות שגובה חברת החשמל לקילוואט באותו מועד.

מחיר התקנת שקע טעינה לרכב היברידי

מחיר התקנת שקע טעינה לרכב חשמלי היברידי מתחילה מסכום של 1800₪ כולל מע"מ להתקנה בסיסית של עד 10 מטרים.

במידה ואתם מתחברים ללוח ציבורי תצטרכו להתקין מונה צריכת חשמל. עלות מונה צריכת חשמל  כולל התקנה הוא 250₪.

חשוב להבין שבמקרים מסוימים קיימות תוספות ועלויות נוספות ולכן רצוי לתאם סקר אתר לפני ביצוע העבודה ולקבל הצעת מחיר מדויקת להתקנה.

מקבלים תשלומים בכרטיס אשראי

נושאים נוספים שיכולים לעניין אתכם: