התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי

במידה ואתם זקוקים להתקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי אתם מוזמנים לפנות אלינו כבר עכשיו. המידע והייעוץ ניתנים על ידי חשמלאי מוסמך עם רישיון ממשרד העבודה!

ובינתיים ועד שנדבר אתם מוזמנים להמשיך ולקרוא קצת יותר על עולם טעינת הרכבים ותשתיות החשמל הנדרשות.

חשוב לומר שמבחינת תשתית חשמל יש כמה אפשרויות להתקנה של קו חשמל. כל מבנה או בניין מאפשרים דרך אחרת ויש לבצע בדיקות מקדימות לפני ההתקנה.

מהי עמדת טעינה לרכב?

את תחנות הדלק כולנו מכירים ומעכשיו כדאי שנתחיל להכיר את עמדות הטעינה לרכבים חשמליים שמיום ליום נתחיל לפגוש בהן עוד ועוד.

עמדת טעינה לרכב חשמלי נראית כמו משאבת התדלוק שכולנו מכירים. במקרה הזה מה שיעבור לרכב זה חשמל שמטעין סוללה.

אז כן הבנתם נכון. בכבישי ישראל מתחילים לראות עוד ועוד רכבים חשמליים. ויחד איתם עמדות טעינה ציבוריות שיעזרו לנו לטעון את סוללת הרכב.

בנוסף לעמדות ציבוריות או יותר נכון להגיד במקום עמדה ציבורית כדאי מאד לנסות ולבדוק אם אפשר להתקין אחת כזאת בחניה הפרטית בבית.

התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי – המלצות

במידה ואתם גרים בבית פרטי או בניין משותף ויש לכם אפשרות להתקין עמדה פרטית מומלץ לעשות את זה כמה שיותר מהר.

התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי מתאפשרת במידה ויש לכם אפשרות למשוך קו חשמל מלוח ציבורי או לוח דירתי פרטי.

במידה ותעשו זאת מלוח ציבורי בבניין תצטרכו לקבל אישור מוועד הבית או חברת הניהול שמאשרים לכם להשתמש בתשתיות ציבוריות.

במידה ומתאפשר לכם מומלץ למשוך קו חשמל מהלוח הפרטי שלכם בבית. קו חשמל מהבית נכנס לצריכת החשמל הביתית שלכם עם הרבה פחות כאב ראש.

אופן ההתקנה של עמדת טעינה בחניה פרטית

תשתית חשמל לטעינת רכבים חשמליים צריכה להתחיל בלוח החשמל ולעבור בצורה ישירה ללא שום חיבורים באמצע עד לחניה הפרטית.

בתחילתו של קו החשמל שיוצא מהלוח חובה להתקין מפסק ראשי על זה אין ויכוח. לאחר המפסק הראשי חייב להיות מותקן ממסר פחת להגנה נגד התחשמלות.

מיקום ממסר הפחת יכול להיות בצמוד למפסק הראשי בלוח החשמל או בתוך לוחון חשמל קטן שצמוד לעמדת הטעינה בחניה.

במידה וממסר הפחת מותקן בלוח החשמל, יש צורך בהתקנה של מפסק פאקט בצמוד לעמדת הטעינה שישמש כניתוק בקו שמרוחק מלוח החשמל.

ממסר פחת דגם B

מה זה פחת B ומתי חובה להשתמש בו?

אולי יצא לכם לשמוע על פחת דגם B וגם אם לא אז כדאי לדעת ולהבין מה זה ומתי חובה שיהיה לכם כזה פחת בלוח או צמוד לעמדת הטעינה.

הזרם הביתי שלנו נקרא זרם חילופין (AC) ובזרם זה משתמשים בממסר פחת דגם A רגיל. סוללת הרכב החשמלי עובדת בזרם ישר (DC).

במקרה של זליגות חשמל בזרם ישר הפחת הרגיל שכולנו מכירים לא יקפוץ ולא תהיה הגנה ולכן משתמשים בממסר פחת מדגם B.

בפחת B קיימת הגנה של זליגות חשמל בזרם ישר של 6ma. חשוב לדעת שקיימות עמדות או התקני טעינה ניידים בעלי הגנת DC מובנית.

לפני שרוכשים פחת עם הגנת DC יש לעיין במפרט העמדה או המטען הנייד ולהבין אם אתם צריכים אחד כזה. פחת B יקר בכמה מאות שקלים מהפחת הרגיל.

התקנת עמדת טעינה לרכב – מחיר?

במידה ומדובר בהתקנה של עמדת טעינה בלבד המחיר יכול לנוע בין 400₪ ל- 500₪ ומדובר על התקנה של העמדה בלבד!

במידה ואתם זקוקים גם לקו חשמל אני ממליץ לכם ליצור קשר כבר עכשיו. לאחר כמה שאלות אוכל לתת לכם הערכת מחיר לגבי ההתקנה.

במידה ואין לכם מושג או שאתם לא מכירים או יודעים לבדוק בעצמכם. ניתן לתאם סקר אתר בבניין או במקום בו דרושה העבודה ולקבל מחיר מדויק לעבודה.

מקבלים תשלומים בכרטיס אשראי

נושאים נוספים שיכולים לעניין אתכם: