לוח חשמל עם חלוקת עומס לטעינת רכבים חשמליים

בבניינים משותפים התעוררה לה לאחרונה בעיה חדשה. עוד ועוד דיירים רוכשים רכב חשמלי ולא כולם יכולים להתחבר ללוח הציבורי של הבניין.

כל לוח חשמל מוגבל לגודל חיבור מסוים שרוב זרם החשמל מיועד לתשתיות הבניין. ככל שמצטרפים עוד רכבים חשמליים נוצרת בעית עומס.

אם ניקו לדוגמה לוח חשמל בעל גודל חיבור של 80 אמפר ותשתיות הבניין תופסות 60 אמפר במקרה זה יוכל להתחבר רכב חשמלי מלא אחד בלבד.

אחד מהפתרונות במקרים כאלה ובמיוחד בבניינים משותפים הוא התקנת לוח חשמל לרכבים חשמליים עם חלוקת עומס.

לוח חשמל עם חלוקת עומס

מהו לוח חשמל עם חלוקת עומס?

לוח חשמל עם חלוקת עומס הוא לוח שיודע לקחת את כל הרכבים החשמליים בחניון ולחלק את הזרם בין כולם כך שכולם יוכלו להטעין.

אם נחזור שוב ללוח שהזכרתי קודם בעל גודל חיבור של 80 אמפר אז לוח כזה יכול לספק חיבור חשמל ל- 5 רכבים חשמליים מלאים שצורכים 16 אמפר.

במידה ובבניין משותף קיימים 10 רכבים חשמליים הם יוכלו להתחבר לאותו לוח ללא שום בעיה רק שהם יקבלו זרם טעינה יותר נמוך.

ושוב אני חוזר ללוח של ה- 80 אמפר, במקרה זה 10 רכבים יוכלו להתחבר אבל כל רכב יכבל זרם טעינה של 8 אמפר ולא 16- זו חלוקת עומס בלוח החשמל.

תהליך התקנת לוח חשמל עם חלוקת עומס בבניין?

במידה ואתם וועד בית שבחון את העניין או דייר שרוצה להציע את העניין לוועד הבית חשוב לדעת שהתהליך לא תמיד פשוט והעלויות לא ממש נמוכות.

בשלב הראשוני צריכים להבין מהיכן מושכים את קו החשמל שאמור להזין את הלוח החדש. לוח חלוקת עומס לטעינת רכבים חייב קו הזנה משל עצמו.

האפשרויות שעומדות בפני כל בניין הן ביצוע הגדלת חיבור החשמל ללוח הציבורי או הזמנת קו חשמל חדש מחברת החשמל לטובת תשתית הטעינה.

לכל דרך יתרונות וחסרונות ולא כל דרך מתאימה בכל בניין ולכן מומלץ לתאם סקר אתר ראשוני ולעבור על כל תשתית הבניין ולקבל החלטה.

מה עושים אחרי התקנת לוח חשמל לטעינת הרכבים?

לאחר התקנת לוח חדש בחניון ניתן להתחיל ולבצע התקנת עמדת טעינה לכל דייר שרכש רכב חשמלי וכמובן בעל חניה פרטית.

חשוב להבין שמדובר בעלויות נפרדות ועלות התקנה של לוח טעינת רכבים בחניון לא יכלול לרוב גם את התקנת התשתית ועמדת הטעינה לכל דייר.

מוזמנים להשאיר פרטים בטופס, נציג שלנו יחזור אליכם תוך זמן קצר